Tävlingsplaner

Nu när jag är sjuk och det inte händer så mycket inom hästeriet så tänkte jag att jag kan göra lite längre inlägg som väger upp de små och obetydliga inläggen, så jag tänker börja med mina tävlingsplaner!

Jag vet inte om ni minns att jag var inne på att kvala till fjord-SM i våras?
Det gick ju inte som planerat då Bosse slutade hoppa på tävlingar, men nu kör vi igen!
Jag ställde av honom från all typ av bommar och hinder under 2 månader, men så var det en pay n' jump nära mig som jag tänkte att jag kunde testa på och han bara flög över hindrena och det fick mig att börja kämpa igen.
Under det senaste tävlingsåret med Bosse så har vi blivit felfria EN gång, vi har blivit 3:a i KM i hoppning med några fel här och där, vi har ALDRIG blivit placerade i dressyr, men jag ger inte upp för det.
Jag blir nöjd bara jag vågar rida in på banan med min fjording, andra blir ledsna om man inte vinner!

Men nu tänker jag kämpa på igen.
Vi ska starta några LC nu i höst och även gå upp på LB igen, dem klasserna tänker jag köra igenom nu under hösten.
Till våren tar vi steget upp till LA och ska försöka sätta minst 55% i tre starter, då har jag mitt kval till dressyren i fjord-SM.
Sen är det hoppningen då, han har kapaciteten och han har gjort det förut, men något säger stopp på tävlingar.
Jag tänker inte sätta någon press på oss, utan vi ska fortsätta traggla oss igenom 70-80 tills vi kommer till 90 cm, om vi kommer upp till 90 igen inom 3 veckor eller 3 månader, då får det vara så.
Men vi tar hoppningen som den kommer!

Så det är mina planer med Bosse, jag tänker inte sätta ut några speciella datum eftersom min mamma inte kan köra hela tiden.
Men jag har mina mål och det är dem vi kämpar för nu.
Sen har vi lilla Carisma med!

Jag har en klasskompis här som antagligen ska ha Bosse som sin "egna häst" här på skolan och då delar vi på den lilla kostnaden som blir, för tanken är att jag ska ta hit Carisma till våren.
För min mamma ska hjälpa mig med Carisma när jag inte är hemma och bara skritta och trava henne i lugn takt och det helger som jag kommer hem så ska vi träna för en tränare som kanske kan hjälpa oss med galoppbiten, för som sagt så sätter hon en block i huvudet och rusar in i galoppen, men tar man lite i tygeln så stannar hon direkt.
Så det behöver jag verkligen hjälp med och om vi löser det nu under hösten så kan hon komma hur långt som helst.
Tanken är då att OM hon är redo för det till våren så kommer vi börja starta lite lättare klasser i dressyr, beroende på hur det går så kommer vi kanske försöka sätta lite kval in till ungponnySM i dressyr.
För 5:åringar går kvalen i LB:1, likaså finalen och det hade varit en stor möjlighet för Carisma att få vara med där och visa upp sig då hon har stora kapaciteter.

När vi har fått ordning på galoppen så kommer vi även ta tag i hoppningne lite mer, vi har ju varit ute på lite tävlingar, en fick vi 4 fel på, en kom vi inte ens in på banan innan jag fick hjärnskakning och på den tredje kom vi 2:a i KM. Tredje gången gillt!

Så har jag planerat än så länge, sen vet man ju aldrig vad som händer, båda hästarna kan ju lika väl gå och bli skadade i vinter, så jag vill inte ha för stora förhoppningar.
Men jag ska se vad vi kan åstadkomma och göra det så bra för både hästarna och mig som möjligt!
Om ni har några åsikter om mina planer så är det bara att slänga in en kommentar eller skicka ett mejl!
Ha det!


Jag vet att sadeln ligger ganska långt fram, men efter ett långt ridpass så hade den glidit lite!


Kommentarer
Postat av: Mickis

jättefin blogg! :)

Svar: Tack :D / Josefine
rwl.blogg.se

2012-09-16 @ 19:36:19
URL: http://drommanderyttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0