Ridpass ala travbanan

Som rubriken lyder så red jag Bosse på travbanan idag, han var helt crazy innan för att det nästintill var storm men vi fick göra det bästa av det.
Han var jättetaggad till en början så när jag hade travat fram honom så gjorde vi övergångar mellan galopp och halt för att han skulle lyssna på mig och inte springa som en tok bara för att han kan och det gav verkligen resultat!
Jag försökte sätta igång honom i först höger galopp och sen vänster osv, men först bara hoppade han in i den galoppen han kände för, men efter några övergångar så väntade han på min signal och fattade den galoppen jag bad honom om.
Nöjd ryttare!

Vi höll på i ungefär 30-40 på travbanan så med framskrittning så varade ridpasset i ungefär en dryg timme.
Han behövde verkligen få komma bort från ridhusväggarna och asfalten så han var nog väldigt glad!
Efter ridpasset så smetade jag på hovolja som Josse köpte med sig, nu kanske hans hovar får en chans att "läka".

I morgon kommer mamma, Mikael och min lilla vovve hit på besök.
Tror de ska komma hit under förmiddagen så får se om jag rider honom då eller om mamma ska få träna lite horsemanship med honom, hon älskar ju lilla Bo så det kan hon få göra!

Nu ska Josse och Emma över till Emmelie, Celina och Gilena .. Gelena .. ja något sånt heter hon, det är Emmelies kompis som är här på besök iaf, så jag ska nog vara här inne och kolla på film, mår inte så bra och orkar inte vara översocial då.
Men vi hörs mer i morgon, godnatt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0