Hopplektion 18/9

Även om jag inte hoppade så länge i tisdags och även om hopplektionen inte slutade så bra, så tänker jag ändå skriva lite om den.

Det kändes väldigt, väldigt bra och vi hade verkligen ett samspel, vi var på samma nivå och allt bara flöt på.
Tror faktiskt inte att någon kunde förutspå vad som skulle hända en halvtimme senare.
Men han var väldigt mjuk och lydig, det märks att masseringen och joggingen har hjälpt honom att släppa i vänster bakben.
Han vägrade på ett annat hinder tidigare, men det var för att jag lättade från sadeln för tidigt och då flöt han ut lite i sidan, så det var helt klart ett ryttarfel.

Men under den korta lektionen jag hade så kändes det väldigt bra och jag var riktigt nöjd med Bosse!
Kan bjuda på lite bilder från ridpasset.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0