Helgstalltjänst

Hallå hallå!
Jag och Josefine har just nu lunch, vi båda har bytt helgstalltjänst med några andra så vi sliter som djur i stallet!
Det kanske var att ta i, vi är 6 personer som tar hand om 55-60 hästar, inte det lättaste må ni tro, men det är kul.

Bosse ska få vila idag, han gick ett kort men intesivt dressyrpass igår och sen fick Emmelies kompisar testa att rida honom barbacka och jag fjantade lite med voltige och gymkhana grejer, ponnyn min är helt underbar!
Ska bara träna han för hand idag och i morgon rider jag ut om vädret tillåter, annars blir det nog träning för hand igen.
På tisdag är det hoppträning och det lär behövas eftersom Bosse har sjukt mycket energi av att stå inne 16-20 timmar om dagen, men tyvärr har han börjat sätta vinterpäls så han blir svettig efter att jag har ridit fram honom.

Bjuder på lite bilder från dagarna som har gått i ett inlägg lite senare idag :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0