Gårdagens dressyr

Igår hade vi dressyrlektion, som egentligen inte blev särskillt mycket dressyr.
Vi red inne i ridhuset i kanske 5 minuter, sen skrittade vi bara ett varv på travbanan för att kolla lite på den. 
Men eftersom att jag trodde det skulle bli ett dressyrpass så red jag fram Linus lite extra länge, för att ha galopperat ett par varv innan lektionen då han inte riktigt vill i första galoppen.
 
När jag ridit ett tag så kom våran lärare Anna in och kollade på Linus, och hon sa att han förändrats riktigt mycket sen bara förra veckan!
Han har mycket bättre bjudning och går lite mer av sig själv nu så att jag inte behöver skänkla på honom riktigt lika mycket. Sen att han ens ville arbeta i galoppen idag var ju en klar skillnad sen förra veckan då vi bara bråkade!
Så idag var jag stolt över min lilla skrutt som var riktigt duktig <3
 
Ikväll kommer även bilder från hoppningen upp :)
En liten kik på hoppningsbilderna, här har vi jag och Linus och Celina med hennes fina häst Maybe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0