Gårdagen

Hej!
Glömde skriva om hur dagen igår var så jag får göra det nu.

Jag, Emma, Celina och Elina cyklade först till Börjes, efter det till Svensk ridsport, efter det Donken vid kungsmässan och sen självklart hem.
Tror vi var borta i 2 timmar mer eller mindre.
Jag köpte en kortare sadelgjord och en remontnosgrimma på börjes.

När vi kom tillbaka så gick vi ut till stallet och red på travbanan, Bosse var väldigt pigg och dum som jag var så tog jag inte pelhamet så jag kunde ju inte få stopp på honom!
Eftersom Mumin lätt blir uppstressad så tog jag ett eget varv och släppte honom så han fick springa av sig och det behövdes!
Efter galoppen så var den lilla pollen väldigt tacksam, han hade fortfarande mycket energi kvar men jag satte på lugn musik och sen skrittade vi.
Mina hästar påverkas väldigt mycket av musik, därför brukar jag ha på lugn musik när vi skrittar och lite mer fartfylld när vi travar + galopperar och lite mer techno vid ökade galopper.

Jag var kvar ganska länge i stallet efteråt och snackade med en massa personer om allt möjligt, men Carisma kom mycket på tal, whop whop ;)
Idag skulle Emma gå ut och klä på hästarna, men vet inte om hon har tagit sig upp än, idag gör inte det något då det inte regnar ute.

Nu ska jag hämta upp lite frukost och kolla på film, sen ska jag duscha och lite annat.
Ska försöka städa rummet innan mamma kommer med.
Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0