Dagens ridning

Idag hade vi hopplektion som jag tycker gick ganska bra. Det var mer hoppning gämfört med förra veckan och inte bara bommar vilket var kul.
 
Linus var ganska pigg idag och var riktigt hoppglad! Han var även duktig vid travbommarna då det var lite för långt för honom egentligen eftersom att han gick med en massa stora hästar, haha.
 
Det var ett hinder vi skulle travhoppa som var en kryssoxer med en bom framför. Jag har fått inställningen att Linus inte tycker om att hoppa och inte riktigt vågar så jag var tyvärr inställd på att inte skulle hoppa, men han var duktig och gjorde det ändå fastän jag var helt borta. 
Sen är han härlig som rättar sin galopp när det blir fel så att man slipper bryta av och rätta den!
 
Och så blev det ett par kickar lite här och där för han har fått en svanskappa han inte riktigt är van vid än, men han vänjer sig nog snart tror jag.
 
Ellinor tog ett par bilder som läggs upp senare när hon fört över de till datorn, tyvärr kunde jag inte fota henne för jag red i gruppen efter henne så då var jag tvungen att göra i ordning Linus. 
 
I morgon är det ingen ridlektion så jag ska se om vi har tid på travbanan så vi får kolla lite på den!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0