Dagens hopplektion - Kaos

Så kände jag att det gick idag, kommunikationen mellan mig och Linus fungerade inte och vi var på helt olika nivåer.
Eftersom att Linus är så försiktig i hoppningen när det är lite högre så känns det alltid som att han ska vägra, då gör jag felet och lutar mig lite tillbaka för att inte flyga av om han skulle stanna, men han hoppar ändå och då flyger jag ur sadeln.
Så det är jag som får träna på min sits och lära mig hur jag ska göra i det läget när det kommer till lite högre höjder, så ska det nog gå bra. 
 
Det blev inga bilder idag för alla var och åt när jag red, det är lite konstigt med schemat nu medans treorna har praktik. Men kanske lika bra det för det var inte vackert kan jag säga er ;)
Jag han fota Ellinor idag så då blir det bilder på henne i alla fall!
 
Om vi börjar hoppa lite mer regelbundet så kanske han inte heller blir lika osäker i hoppningen så löser ju sig allt.
Träning ger färdighet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0