Dagen i sin helhet

 
Hej på er!

Hela dagen har tillbringats i stellet förutom när vi åt lunch, riktigt skönt!
Det började med hopplektion och Bosse var ju inte nådigt stark, han är verkligen som en helt ny häst i hoppningen nu, han tvekar inte en sekund och jag tror att senaste hopptävling var bra för både mig och Bosse.
Med tanke på vinterpälsen som han har börjat sätta så nästan rann det svett av honom, stackars lilla pollen!
Duschade av honom efter ridpasset och sprang sedan runt lite överallt i stallet.

Tre timmar senare så var han fortfarande blöt och jag hade lite bråttom med att klippa honom, så Annie kom ut med en hårfön, men den nådde inte fram till honom och han var livrädd för den.
Då gick jag ut med honom ett varv runt anläggningen för att han skulle torka i blåsten, men mer än så hann jag inte för då började det regna.
Det slutade med att jag stod och borstade honom torr, bara det att när han var torr så var alla skötselspiltor upptagna! Kändes verkligen som att det inte var våran dag!
Men jag fick honom klippt iaf, tog tre timmar och Julia klippte honom medans jag hade stalltjänst.
Först tänkte jag bara klippa kroppen utan ben, men sen klippte jag benen med, då var det tanken att jag bara skulle göra en tränsklippning men nu står han i stallet med en helklippning iallafall.

Nu kan jag åtminstone rida honom utan att han blir svettig av att ridas!
Slänger upp lite bilder på hur det blev!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0