Hopplektion 2/10

Hej!
Kan ni gissa om jag var lite nervös igår på hoppträningen? Jag trodde verkligen att han skulel vägra flera gånger på alla hinder, men det var helt okej.
Han vägrade inte på något hinder och hade verkligen bjudning men det är något med honom som inte stämmer längre.
Han har alltid varit lugn och stabil, vem som helst har kunnat hantera honom men nu .. han är helt borta!
Det går inte att tränsa honom, han står inte still vid sadling, han är jättestressad i boxen men han blir lugn när man leder honom. På hoppningen så märkte jag att han var hur seg som helst, ville helst inte gå framåt och hade inte brytt sig om han fick stå stilla. Han har även tappat väldigt mycket kondition när jag lät en annan person rida honom då jag inte kunde, men jag vet inte om hon har ridit honom på helt fel sätt eller om det är något annat som är fel.

Men om jag får dra mina egna slutsatser så tror jag att det är på grund av den korta utevistelsen och att det så mycket fart i stallet.
Han är van att kunna få äta sin mat utan att bli störd av att det går folk utanför, men här är det alltid personer som springer ut och in från stallet och det kan göra honom väldigt stressad.
Det är vad jag tror, sen kan det bero på mycket annat. Men eftersom han är/brukar vara en väldigt stabil häst så verkar det märkligt om han har blivit påverkad av att han har blivit felriden.
Efter den här veckan så kan jag även dra lite olika slutsatser eftersom bara jag har ridit honom men det är samma liv i stallet. Så jag återkommer om hur han är, kan även bero på höt eftersom skolan precis slutade med ensilage.

Nu ska jag fortsätta plugga naturbruk och vänta på telefonsamtal från min mamma, antingen blir jag glad eller så går jag inte att prata med på resten av dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0