Dressyrtävling 7/10

Nu har jag äntligen kommit åt min dator och jag har en ledig stund över!
Som ni vet så har Bosse varit lite konstig och jag har inte haft det så lätt med ridningen, men jag startade iaf och tog det mest som en träning.

Men vi kom till tävlingsplatsen, jag red fram och det kändes stundtals som en katastrof!
Han var jättestel i vänster sida när man travade och han blev ganska tjurig när jag inte gav mig men det försvann mer och mer och jag försökte hitta tillbaka till min gamla ridstil.

In på banan kom vi och jag blev helt paff! Det var så litet jämfört med vad jag har blivit van med i Kungsbacka och underlaget var väldigt löst, men vi försökte iaf.
Under programmets gång så hoppade han till en massa för att han blev rädd för solkatterna och han blev rädd för gummibitarna som satt för alla kanter så ni kan ju tänka er hur bra det gick!
Men jag fullföljde programmet iaf och var jätteledsen när jag kom ut från banan, jag var så otroligt besviken på mig själv för att jag startade med min dåliga rygg och Bosse som blivit behandlad fel men efter lite pepp av min kära mor så fick hon mig att se på det sättet att han kom iaf in i transporten och vi tog oss till tävlingsplatsen.

Så jag skrittade av honom och sen lastade vi in honom för vi tänkte det att den ritten kan inte komma någonstans och det var väll knappt godkänt! 
Men vi gick in och skulle köpa lite fika samtidigt som jag skulle hämta protokollet och jag fattar inte vad som gick snett men på pappret stod det 60,37%, var tvungen att gå tillbaka för att se hur jag låg till i placeringen och det såg inte dåligt ut!
Då kan man tänka vilka poäng vi hade fått om han inte hade blivit rädd, vi kanske hade slagit vårat personbästa? ;)

Den här starten vet jag inte om jag är nöjd med eller inte, resultatet var bra men inte känslan.
Men kommentaren jag fick som löd "Mycket stiligt ekipage", det kan jag leva på länge!
Mamma filmade ritten med sin mobil, men hon kom lite ur balans när hon ville se vad Bosse blev rädd för, så jag ska se om jag kan få föra över den till min dator någon så ni får se.
Ska även lägga upp ett inlägg om anläggningen!
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0