Är hos brorsan i värmland!

Ni kanske har märkt att jag varit lite borta från bloggen? Har inte orkat blogga för allt har varit stressigt och jobbigt med läxor, skola och hästar. Men jag kan uppdatera för er vad som hänt de senaste dagarna:
 
I tisdags så var det hopplektion och nu har jag fått komma med i ponnygruppen som passar bättre. Linus var väldigt duktig och hade en bra bjudning mot alla hinder, men tyvärr så var han riktigt seg så fort vi galopperande något annat håll än mot ett hinder haha. Men allt som allt så var det ett bra pass!
 
På onsdagen så tänkte jag rida igenom Linus i ridhuset eftersom att han inte fått någon bra igenomridning sen förra veckan. Detta passet skulle jag nog klassa som vårt sämsta någonsin.
Han lyssnade inte det minsta på mig och var seg som jag vet inte vad! Kanske berodde på att vi var 10 (läs!) hästar inne i ridhuset?
Jag och Mickan som har hästen Rifle bytte hästar och Linus var inte riktigt hennes typ av häst haha ;) Men hon får testa honom någon bättre dag och se vad hon säger om honom.
Onsdag kväll fick även Bosse och Linus nya hagkompisar, Bosse står med Emmas Mumin och Linus står med Rifle. Alla hästarna trivs super med det!
 
Igår så red vi ju för gästtränare och det gick lite sådär. Jag tyckte inte riktigt om att vi bara red 20 minuter på två personer, utan tycker mer om när man är fler men på längre tid.
Jag tycker att det är lättare att få något av passet då, men jag är ganska nöjd ändå! Linus var som i onsdags under uppvärmningen och de första 5 minuterna, men sen flöt allt så som vanligt så det var ganska okej.
 
Nu ska jag och min bror Linus, ja han heter också Linus haha, laga mat åt resten av familjen!

* Favorit i repris *
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0