Utvärdering: Carisma

Precis kommit in efter ett dressyrpass på Carisma.
Jag red henne på ett 2 delat bett idag då det satt på det enda av hennes träns som hade nosgrimma.
Det gick väldigt bra även om hon var väldigt pigg.

Jag började med att skritta henne i 10 minuter för att sedan börja lite smått med traven och det var det värsta jag hade varit med om.
Hon tog steg som kunde jämföras med en myra, helt ärligt!
Det gick inte att sitta ner, för det skumpade för mycket.
Det gick inte att rida lätt, för hon tog så korta och snabba steg.
Så jag ställde mig upp och då rusade hon iväg i galopp ..
Men jag lät henne fortsätta springa och springa i båda varven tills hon var riktigt trött och då började jag träna på galoppfattningar och sen att hon skulle ta stöd i tygeln i traven.
Galoppfattningarna gick väldigt bra, hon är en väldigt känslig häst så det räcker med att du rör lite vid sidan av henne i traven för att hon ska fatta galopp och då måste man sitta tillbaka henne, men gör man det lite för tydligt så stannar hon.
Jaa, hon är lite komplicerad!


-bild från ridpasset-

Men ridpasset i sig gick riktigt bra och när hon hade lugnat ner sig så var hon super fin!
Hon förtjänar verkligen en vila imorgon!
Nu ska jag ladda om inför hoppning på Bosse, ska ta in honom vid 7 ungefär så åker vi vid 20 i 8.
Sena kvällar var det här!

Nu borde jag egentligen plugga på ett Kina arbete, men vet inte om jag hinner börja innan jag ska avsluta igen, inte lätt, inte lätt! 
Ni får ha en bra tisdagskväll så ska jag försöka att inte ramla av igen! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0