Utvärdering av hoppningen

Under hela passet hade jag en jättebra känsla, Bosse var mjuk, följsam, lydig och var riktigt härlig att hantera mellan hand och skänkel!
Det är en känsla jag är ute efter med varje pass jag har, varesig det är hoppning eller dressyr.

Vi värmde upp med att rulla över lite cavaletti i både trav och galopp, han kändes väldigt rund och fin redan där.
Sen kom vi över två upphöjda cavaletti på en båge för att sedan komma mot ett räcke. Även här utan problem.
Efter det började vi hoppa lite olika banor, på första banan vägrade han på ett hinder men det var för att jag tappade utsidan så han fick inget stöd mot hindret som stod på diagonalen.
På nästa bana skulle vi in mot en 3-kombination, vi kom fel mot hindret och han vägrade, tappade ner huvudet i hindret och jag rullade lätt och fint av längs halsen!
Det gick bra med oss båda, men jag kände hur det gick som en stöt från höften till knät och nu pulserar det ganska mycket och det knackar i höften när jag går, så vi får se hur det är imorgon.
Men vi kom igen och det gick hur bra som helst efter fallet.

När vi kommit på en längre bana på 11 hinder inkl två stycken 3-kombinationer så avslutade vi och jag var hel nöjd!
Han har kämpat super idag och alla bitar faller mer och mer på plats, jag tänker inte hänga upp mig på att han vägrade och att jag ramlade av, utan jag ska tänka på vad som orsakade händelserna och det var att jag tappar utsidan när jag kommer i snäva svängar och jag måste räta upp mitt överliv då jag skjuter fram högra axeln.
Så det ska jag sitta och träna på till nästa gång!

Det var faktiskt lite synd att jag inte fick med fallet på film då det kändes ganska roligt, jag satt ju kvar på honom några sekunder innan jag faktiskt började rulla!
Ni får helt enkelt tänka er hur det kan ha sett ut!

Så den här lektionen är faktiskt en av mina bästa som jag har haft med Lotta nu, det känns verkligen som att det går framåt nu.
Toppen bra!

-bild från när Josse hoppade Bosse i höstas, har man inte tillräckligt med hinderstöd, ja då får man ta det man har!-

Jag måste plugga på NP i kemi som vi har imorgon, så ni får bilderna imorgon istället i olika delar. Så kika in under morgondagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0