Två tips till din ridning!

Mitt första tips är:
Gör om, gör rätt!
Man ska aldrig ge upp i ridningen, allt tar sin tid och om det blir fel, bli inte sur på hästen för det, gör om det!
Man måste alltid träna för att nå sitt mål och man ska inte tro att allt sker över en natt.
Jag har kännt många personer som tänker så att om det funkar första gången, då funkar det bara inte.
Och jag tror att många förstår att man måste ge hästen tid att lära sig det man försöker med.
Nummer två:
Rid som om det vore din sista gång.
Det är något som hjälper mig otroligt mycket när jag rider, ett problem är bara att jag glömmer bort att tänka så när jag ska tävla!
För när jag tänker att jag ska rida som om det vore min sista gång, ja då gör jag verkligen allt jag kan!
Jag trycker på och använder hela kroppen och det får Bosse att samla ihop sig sjukt mycket utan att lägga en massa tyngd i tyglarna. Han går verkligen helt perfekt när jag verkligen rider!
Så om det är någon gång ni tycker att det verkligen är kämpigt med hästen, rid som om det vore eran sista gång, då ska ni få se på skillnad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0