Trött tjej!

Slutade som ni kanske läst från Ellinor ca 10 idag. Vi gick lite på torget och jag skulle sedan ta bussen hem halv 2. Jag måste byta buss efter halva vägen och har inte hel koll på busstiderna. Trodde att det var den första bussen som skulle gå halv 2, vilket det sen visade sig vara den andra bussen! Så jag fick bara packa ihop mina saker och gå 1,2 mil hem. Det var faktiskt ganska trevligt, tacka vet jag att man hade mobil och hörlurar med sig.

Idag åkte jag inte till stallet heller eftersom jag var tvungen att vara hemma och städa. Men jag tänkte göra fem punkter på det bästa respektive sämsta med min häst!

Bästa:
* Social
* Nästan alltid glad
* Brukar leka med mulen på folk
* Busig
* Har otroligt mycket energi till allt, vilket jag tycker är kul

Sämsta:
* Bits
* Gillar att mäta sig med en
* Kan ställa sig och stegra framför en om han är lös.
* Har svårt att förstå vem som bestämmer (därav mycket arbete från hand)
* Riktigt jobbig att tränsa!

Han har verkligen två helt olika sidor, bästa är han när han är lite trött efter ridning, då är han väldigt lätt att ha och göra med i stallet. Men han blir bara bättre och bättre och varje dag försvinner saker från hans dåliga sida!


Bild från första träningen

Nu ska jag (trots att jag redan är trött) göra lite Zumba med mamma! Har aldrig gjort det förut så vi får väll se hur det går.. trevlig fortsatt kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0