Toppenglad!

Jag är så sjukt glad, helt till mig verkligen!
Ingenting kan göra mig gladare än Carisma när hon verkligen kämpar med mig!

Jag började med att longera henne i en halvtimme för att hon skulle bli lite trött och det verkade hon bli, så jag slängde på henne en sadel och hämtade tyglar och började rida, men nä!
Hon var superpigg, så istället för att kämpa med det så släppte jag henne lös utan någonting på henne och lät henne springa.
Jag kunde stå i mitten och bara kolla på henne när hon sprang runt i 20-30 min, då började hon skritta allt mer och verkade mycket tröttare.
Jag struntade i sadeln då jag tycker den ligger lit fel på henne och hoppade upp barbacka istället med ett träns utan nosgrimma, men det gick hur bra som helst.
Hon brukar bli lite stressad vid ridning men efter några minuter i skritt så var hon jättelugn och samlade ihop sig riktigt bra.
Vi fortsatte på samma sätt i trav och efter 20 minuter rullade vi över ett hinder på 50 cm i både trav och galopp barbacka, det är ju tur att hon är väldigt lugn i hoppning, annars hade jag nog flugit av!

Men förövrigt var det toppen bra, vet att jag inte ska ta upp henne så mycket, men nu när planerna blir att ha kvar henne åtminstone ett år till så känns det bra att skriva lite om henne då hon tar mycket av min tid.
Lite planer med henne nu är att trava långa sträckor så jag får upp hennes kondition och antagligen starta en pay and jump med henne om en månad, riktigt kul!

En annan sak som man blir glad av, det är när man kan tänka att "jag har skapat det här", det är min förtjänst att hon är såhär bra, sen har jag ännu en person att tacka. Och det är faktiskt Josefine.
Utan hennes hjälp hade inte Carisma varit där hon är idag. Josse har hjälpt mig något otroligt mycket med henne, även om hon kanske bara har ridit ut på henne och lekt lite i paddocken så är det precis vad som har behövts!
Kan ju även avslöja att Josse fick testa på att vara "hästägare" till två hästar sammanlagt iaf en månad förra året (inte i sträck då) men då tog hon hand om Bosse och Carisma åt mig när jag har varit på ridläger och träffat min pappa, så jag har mycket att tacka den ungen för!


-första galoppen-

Men nu ska jag göra iordning mig för eftermiddagen med min pappa, kommer göra några tidsinställda så ni har något att läsa under dagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0