Stress, press, prioritera

Ja, rubriken säger allt som detta inlägg handlar om.
Jag är sjukt stressad nu i skolan, det är så mycket hela tiden att jag helt enkelt inte hinner med och jag vill så gärna komma in på SRG så jag gör det bästa av mig i skolan nu.
Hemma sätter jag väldigt mycket press på mig med hästarna för jag vet inte hur jag ska göra till hösten elelr om jag ska behålla båda och jag vill lyckas med båda hästarna och det är så mycket att arbeta med hela dagarna långa, då ska jag även få in läxläsning.

Allt leder till att jag måste prioritera.
Jag har två stora saker i skolan nu och det är ett Kina-arbete och ett prov om andra världskriget.
Så jag måste se till att jag får till de två sakerna först innan jag tar itu med hästarna.
Det är inte så lätt att göra men om jag vill komma någonstans så måste jag få till skolan och med det drivet jag har om jag verkligen vill något så kommer det gå ganska bra. Nu är det även ljusare på kvällarna så jag kan rida då, snart blir det ljusare på morgonen så jag kan gå upp tidigare och rida, det betyder självklart att jag måste lägga mig tidigare men det är inga problem!
Därför kommer även bloggen lite vid sidan nu, jag försöker göra tidsinställda på kvällarna men det är så tråkigt att göra det för man har nästan inget att skriva om!
Mycket lättare när det har hänt något under dagen.

Så just nu är det skolan som kommer först, efter det hästarna och bloggen puttar jag in där jag har tid.
Det får bli så tills jag har fått i ordning på mitt liv och stressat ner, tagit det lugnt och vilat ut.
För om jag fortsätter såhär kommer jag snart "gå in i väggen" och det är verkligen inte bra!

Men nu peppar jag mig själv allt jag kan för att orka ta mig igenom detta och få mig på bättre tankar när jag får skuldkänslor för hästarna om de vilar flera dagar efter varandra, visst kan det vara skönt för dem men får så dåligt samvete när jag bara ser dem gå i sina hagar!
Åh, det var ju inte så jag skulle tänka! De mår så bra mina pollar av att få ta det lugnt då och då!

Och en sån här liten "paus" från allt jobbigt kanske får mig att verkligen vilja ännu mera sen! Vem vet?
Nu blir det iaf sängen för min del, ska försöka sova ut inatt då vi har friluftsdag imorgon och vi ska spendera ungefär hela dagen till att gå, så önska mig lycka till!


-min solstråle!-



Bilden får tala för sig själv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0