Presentation av Ellinor

Hej!
Mitt namn är Ellinor och jag är född -96.
Jag går sista året på högstadiet och har sökt till SRG i Kungsbacka.
Jag bor på en gård i Svenshögen med min mamma, hennes kille och två av mina systrar, sen har vi massor av djur.
Här hemma har vi hästar, kor, katter, hundar och får.
Men självklart kommer jag bara skriva om mina små pollar.
Förutom mitt hästintresse så är jag väldigt intresserad av att fota och brukar åka runt på småtävlingar här och var.

Men nog om mig, jag har ju två hästar att prata om.
Min fjording Bosse är en helt underbar häst, jag har aldrig träffat en sån personlig häst förut.
Han är utbildad LA dressyr och är hoppad upp till 120 cm på enstaka hinder.
Bosse har ett sockersött utseende men under det gömmer det sig en riktig bushäst.
En dag är aldrig lik den andra med honom.
Jag har tävlat Bosse i snart ett år i hoppning och dressyr, i våras tävlade jag honom som häst då han såg väldigt stor ut men sen blev han mätt till ponny.
Vi har tävlat ganska mycket men har "aldrig" vunnit. Det var en tävling vi var på i våras där han var den enda hästen blev felfri i sin klass, så jag ser det som en vinst!
Vi håller nu på att kvala till fjord-SM, främst i hoppningen sen får vi se hur det blir med dressyren, han är väldigt fin och går jättebra men procenten räcker inte till, det är lite vad man får räkna med när man rider en fjording.
Men jag rider inte för att tävla och vinna, utan jag rider för att det är något jag älskar att göra tillsammans med något som jag älskar.



Carisma kom till mig som ett utbildningsprojekt för 2 år sedan och jag har själv ridit in henne och utbildat henne med lite hjälp av min kompis Josefine.
Hon är av rasen Welsh cob men väldigt nätt för sin typ.
Jag kommer inte skriva så mycket om Carisma då jag kanske kommer sälja henne till sommaren beroende på hur det går med utbildningen, men vi ska nu börja ta oss ut på lite tävlingar inom både hoppning och dressyr.
Så ni kanske ser något inlägg då och då där hon nämns men om ni vill veta något extra om henne är det bara att fråga.


Om det är något ni undrar över eller bara är nyfikna så tveka inte om att fråga! Det är bara kul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0