Planering

Jag måste verkligen ta mig upp på hästryggen idag!
Har tänkt att fixa en liten "planering" till Carisma nu fram till tävlingen.
Hon måste tränas på galoppfattningar, miljöhinder och få upp konditionen och jag har 2 veckor på mig, jag ser framemot det!

Jag har tänkt att Carisma ska ridas 5 dagar i veckan, vilket betyder 2 vilodagar i veckan.
Så på 11 dagar om man räknar med idag ska jag rida ut, hoppa och köra lite dressyr, jag ska även testa vilket bett jag ska rida henne på.
Brukar variera mellan hackamore och 3-delat men vet inte vilket hon går bäst på!
Tror hon får vila på onsdagar och lördagar, för på onsdagar slutar jag sent och sen kan jag mjuka upp henne inför tävlingen nästnästa söndag.

Så idag ska jag rida ut henne och trava långa sträckor, det hjälper för konditionen.
Måndag: Dressyr - galopparbete
Tisdag: Miljöhinder
Onsdag: Vila
Torsdag: Rida ut
Fredag: Rida ut
Lördag: Vila
Söndag: Dressyr

Måndag: Miljöhinder
Tisdag: Rida ut
Onsdag: Vila
Torsdag: Dressyr
Fredag: Rida ut
Lördag: Vila
Söndag: Mjukgörande

Beroende på när hon blir säker i galoppen så kommer jag byta ut dressyrpassen mot uteritter.
Så nu får vi se om jag kan hålla mig till planeringen, har gjort många misslyckade försök förut!

Bosse ska självklart också gå nästan varje dag, han har konditionen och inga problem i galoppen, så för hans del blir det miljöhinder och mycket dressyr inför dressyrtävlingarna.
Med honom behöver jag inte ha någon planering och det är VÄLDIGT skönt, men jag ska försöka utvärdera de flesta ridpassen med hästarna och vi får se hur det blir med Josse med, om hon inte kommer alla dagar i veckan så kan jag ha med mig acke på släp när jag rider ut Bosse, alt kanske löshoppa honom eller så.
Vi får se hur Josefine känner.

Men nu får jag dra mig ut om jag ska hinna med dagen!
Carisma ska ju, som ni kan läsa, ridas ut och Bosse kommer jag göra följe med Josefine när hon kommer.

Det här måste varit .. i vintras när jag precis klippt Bosses man kort :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0