Mål 2012

Jag tycker det är bra att sätta upp mål med sin ridning.
Så väl ridpass, terminer och år!
Sen kan man sätta upp mål som gör att man någon gång uppfyller sina visioner.

Men mina mål med min egna ridning är att få en bra sits i både hoppning och dressyr som kan göra mycket påverkan till min ridning.
Jag har en väldigt svag högersida som gör att min häl åker upp, handen åker ner i manen och jag tar fram högersida av överlivet, det är något jag måste tänka på var och varannan sekund när jag rider!
Så jag vill ha en bra sits som påverkar ridningen innan året är slut, helst innan sommaren kommer!

Här ser ni ganska tydligt mitt problem och det gör att jag och hästen kommer i obalans.

Med Bosse tänker jag försöka ta mig till LA nivå i dressyr och testa på 1m till hösten.
Inom det närmaste månaderna ska jag även få klart mina kval till Fjord-SM vilket då betyder att jag behöver få 3 felfria grundomgångar i 90 cm, men det ska vi allt klara med den tränaren vi har nu!
Annars har jag inte så många andra mål med honom. Ska försöka knycka en placering i LC med nu när han går så otroligt bra!

Här ligger bakre bommen på 95, så då borde vi ändå klara 90? :)

Jag tänker inte sätta några mål med Carisma då jag inte vet hur våran framtid kommer se ut och jag vet inte heller hur det kommer gå med hennes utbildning, så det får vänta tills jag är säker på hur det blir med henne.



Kommentarer
Postat av: Kajza

Jättefin blogg! Älskar fjordingar. <3

2012-03-21 @ 14:27:40
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0