Hopplektion 27/4

Jag hoppade ju Bosse igår och kan säga att jag var ganska missnöjd när jag kom hem.
Han vägrade hinder efter hinder tills han hade vägrat på nästintill alla och då var det inget farligt längre så sista rundan fick jag runt honom på nästan alla hinder tror jag.

Men han kändes väldigt lösgjord och fin men det var absolut inte den bästa träningen jag har haft med honom.
Lyckades med att "krocka" med hans nacke med ..
Han vägrade ganska så kraftigt en gång så hans nacke åkte upp i min käke/haka/hals så fick typ en blackout och var helt borta någon minut efter samtidigt som jag skulle komma ihåg en bana, hel konstigt säger jag bara!
Men jag började med att rida honom så han fick kraft ända från bakbenen så han verkligen sätter dem under sig.
Tidigare har mina tränare sagt att han ska ha en stor och luftigare galopp, men han känner sig säkrare att hoppa om han kommer när i en kort, stor men kraftig galopp.
Då gick det mycket bättre! 
Har lite filmer från kvällen och kan klippa ihop lite snabbt och smidigt så visar jag er när jag har tid.

Men det ena till det andra så var ridpasset bra och givande, även om jag i stunden var negativ för att det aldrig kan gå bra, han går verkligen inte från en bana utan att ha 4 fel, jag förstår mig inte på den hästen ibland!
Men det ska väl bli bättre med tiden, jag menar, det kan ju inte hålla i sig i flera år!?
Han har hållt på och vägrat utan anledning nu i ett år och sådana fasoner borde sluta någon gång.

Aja, ni får ha det under resterande av kvällen så hörs vi av senare eller imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0