Gårdagens ridpass, Bosse

Jag red då Bosse igår, det fick bli dressyr med galoppbommar så han bygger upp rygg och bakbensmuskler.
Det gick väldigt bra mot slutet och han lyssnade riktigt bra och tog stöd på tygeln.
I början däremot så hade jag ont i hela kroppen efter att ha travat honom 2 varv eftersom han blir så tung när han inte bär upp sig själv och igår så tänkte han absolut inte lyssna och han skulle göra som han själv ville och inte lyssna på någon annan, ville han inte galoppera nej då skulle han inte galoppera! Sånt får mig att bli så galen på honom ibland!

Men jag fortsatte kämpa och tillslut blev det faktiskt bra och han lyssnade väldigt bra på sätet framförallt, vi fick även till ett galoppombyte utan bom! Toppen glad tjej!
Så även om jag fick lite ont i kroppen så var jag nöjd med ridpasset, ibland måste jag blir sur på honom för att det ska gå riktigt bra och då är det bara tur att han är lite motsträvig.

Nu sitter jag iaf i skolan och skriver en massa, tar ledigt ikväll från hästarna och skolan och har filmkväll med lite kompisar från klassen, b.la Josefine ;)
Carisma gick inget igår då jag var tvungen att prioritera skolan, men det gör inte henne något för hon kan stå fler dagar än Bosse då han har så mycket energi i kroppen.

Men men, nu ska jag fortsätta jobba!
Vi hörs senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0