Dagens ridpass och outfit: Bosse

Såhär såg jag och min lille buse ut idag

Bilden blev väldigt suddig nu när den kom ut på bloggen men ni ser ju iallafall!
Jag:
Jacka: Från GHS mässan
Tröja: Ullared
Ridbyxor: Ullared
Stövlar: CRV
Hjälm: CO-classic
Bosse:
Träns: Ihoppsatt från flera
Sadel: Globus Clic
Schabrak: Zilco

Det var längesen jag red ett riktigt dressyrpass på honom nu, men det gick väldigt bra ändå.
Mitt mål med ridpasset var att han skulle bli mjuk och följsam i sidorna vilket han fixade väldigt bra!

I början var han väldigt seg, stel och ville inte göra som jag ville.
Men vi körde på och jag red honom på böjda spår så som volter, serpentinbågar och olika krumelurer runt i paddocken.
När jag hade skrittat fram honom så kom även min syster ut och fotade lite, men vi körde på och han var väldigt bestämd om sin sak, han skulle absolut inte gå fortare en snigelfart!
Haha, han är lite envis den hästen men envisare är jag och han gick på väldigt bra efter ett tag.
När det hade gått en halvtimme så var han riktigt fin i kroppen och jag bestämde mig för att börja runda av ridpasset när det ändå gick så pass bra.

Han ska inte gå för hårda pass denna veckan heller då det är två hoppträningar inbokade, en på tisdag och en på torsdag.
Men jag är stolt över dagens pass och ser fram emot nästa!
Lägger upp lite bilder från dagens pass under kvällen eller imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0