Dagens motion

Idag skulle det bli lite skritt på Acke. Men när jag släppte honom i paddocken för att få springa av sig först så var han alldeles "mammig" och ville bara gå precis jämte mig.
Haha han tyckte det var mycket roligare att springa med mig istället för ifrån mig.
Så jag sprang med Acke hack i häl, oftast för nära, och lyckades att inte bli nertrampad!
Det blev knappt några bilder eftersom han som sagt var för nära mig, och så fort jag stannade sprang han ännu fortare mot mig!

Efter det blev det lite frisering av hovskägg och öron. Jag har aldrig klippt öronen på honom förut så det bara försiktigt på utsidan så att han skulle vänja sig med saxen. Tog mig an lilla Bosse också så att han ska vara ren och fin åt Ellinor. 

Det var riktigt mysigt att vara ute med Acke idag, det var riktigt varmt ute! Satt/låg ute och solade i nästan en timma! Acke stog jämte mig och solade han med.



Lite närgången var det ja..


Han är så söt och hoppar efter mig över hinder



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0