Carisma på schemat

Som Ellinor sagt så red jag lilla Carisma idag. Hon är verkligen inte som Acke på ett ställe! Lyhörd, känslig, pigg som en jag vet inte vad, liten och så måste man nästan sitta helt blickstilla. Med Acke är det tvärtom, man måste hela tiden röra på sig och försöka något nytt så att han inte blir uttråkad.

I alla fall så kan jag börja med att säga att Ellinor har gjort ett sjukt bra jobb med denna lilla ponnyn! Hon var en dröm att rida (även om jag bara kände på henne på volten) och gick riktigt fint!
Jag och Ellinor diskuterade lite kring detta och kom fram till att hon kan ha blivit såhär duktig med hjälp av den långa vintervilan hon haft. Jag har själv känt skillnad på hästar efter vila, att de tycker att allt helt plötslig är jätte roligt! 

Dagen då. Vi släppte Carisma en stund i paddocken eftersom hon alltid har sjuuukt mycket energi. Vi hade med oss kameran så bilder kommer från Ellinor.
När hon började bli lite svettig tog vi in henne igen fixade i ordning pollarna. Det blev bara ridning i skritt och trav på en stor volt. I början var det bara stretigt och jobbigt eftersom vi båda har glömt av varandras sätt, och Carisma rids helt annorlunda nu än tidigare.
Efter en stund med lite hjälp av Ellinor gick det bättre, då föll hon bara ner i en lugn och stadig form. Riktigt härligt! Det kändes verkligen inte mot slutet som samma ponny jag red förra året, som bara sprang och inte ville annat än att busa och rusa. Nu kunde hon slappna av och var riktigt trevlig att rida.


Från i somras när jag tog hand om Carisma eftersom Ellinor var borta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0