Bloggning?

Jobbit att vara "hästlös" haha.
Har verkligen inget att skriva om, på dagarna om jag inte rider sitter jag bara och nördar serier på datorn. Jag kollar på sammanlagt 8 serier just nu, och ska nog börja på en 9:e i morgon!

Det är verkligen två helt olika liv jag lever. I skolan och hos Ellinor är jag en person, kommer jag hem är jag en helt annan. Tråkig, seg, jobbig och riktigt osocial mot allt och alla.
Men min hund Tempi hjälpt mig att bli mycket gladare, det är verkligen sjukt hur mycket djur kan hjälpa en om man är ledsen, arg eller frustrerad. Min familj är inte heller någon häst familj så jag har inte mycket att prata om.. det är nämligen så att min pappa och mina två bröder är allergiska mot djur (förutom Tempi som är allergi vänlig) så då förstår jag att intresset inte finns att prata om.

Blev riktigt glad över inlägget Ellinor skrivit, om att jag hjälp till med Carisma! Den lilla ponnyn var under sommaren riktigt roliga att ta hand om. Då var det så att jag och Ellinor bytte hästar mellan Carisma och Bosse nästan varannan dag. 
Hon har förresten lärt mig praktiskt taget allt jag vet! Innan jag började rida hos henne hade jag bara flängridit och nästan bara lärt mig grunderna för ridning, men aldrig lärt mig hur det egentligen ska kännas när man rider. Jag kanske kan lägga upp min ridhistoria här i kväll? Den är inte särskilt lång eftersom jag bara varit på ett par stall och hästar.
I morgon åker jag i alla fall till stallet så får vi se vad som händer, men Acke ska i alla fall så sig en i genomborstning så att vinterpälsen försvinner! 


Bjuder på en liten bild på oss alla fyra så att inlägget ser så tråkigt ut




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0