Acke idag

Idag när jag åkte till stallet möttes jag av en sjuk Ellinor, hoppas hon blir bättre snart.
Tog in Acke, slängde på sadel och träns och ut i paddocken. Jag hade skrittat ett tag och ökade till trav. Efter ett halvt varv i näst intill galopp tvärstannade han och bockade som tusan!
Haha men han var bara väääldigt pigg så jag försökte igen. Men han bara sprang och sprang och ville inte arbeta, så jag tog av allt nere i paddocken och schasade iväg honom.
Men han vill ju gärna springa med mig istället för ifrån mig så det blev inte mycket springande! Ellinor kom ner och hjälpte mig, och där blev det fart på hästen! Han galopperade flera varv, sen när han inte orkade mer så trodde vi det var säkert att rida.

Jag hoppade upp igen och skrittade ett varv åt varje håll, men sen kom traven, och han var fortfarande jätte pigg! Men sen lugnade han ner sig och somnade nästan, trött liten kille.
Ellinor gick upp till sitt rum igen, men kom tillbaka snabbt igen och frågade om jag ville åka med till det stallet jag hade min förra ponny på. Jag hade precis skrittat av Acke så jag tog in honom och sen drog vi iväg ganska hastigt.

Varför jag skrittat av honom så tidigt var för att sadeln inte passar. Den åker fram och trycker på benen väldigt lätt, speciellt i galoppen då han ofta tar ner huvudet för att orka mer. Så jag får se om jag kan låna någons sadel i stallet när jag rider, och åka och köpa ny sadel snart!


Söt häst :3



Kommentarer
Postat av: Ellinor Essen

Du kan få låna en av mina :3

Bosses allround passar tillåmed på Carisma ;)



Elleeer så lånar du Agnes sadel fram till tävlingen så får du köpa ny efter det ^^

2012-03-24 @ 21:47:21
URL: http://rwl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0