Första hoppningen

Idag hoppade vi på lektionen vilket gick ganska bra. Det var inte mycket hoppning, två hinder bara, men vi red en bana med bommar för att vår hopptränare skulle se vad vi och våra hästar låg på för nivå. 
Linus var väldigt duktig och lyssnade bra, och han är riktigt duktig på att rätta galoppen själv!

De två hindrena som vi hoppade efter banan var bara ett kryss och en oxer. Linus hade mycket mer sug mot hindrena än vad han haft de andra gångerna jag hoppat honom. Han vägrade dock på oxern eftersom den såg läskig ut enligt honom ;) Men vi fick göra två gånger och andra gången gick det galant. 

Jag tror att hopptränaren tyckte om Linus för hon sa att verkade vara en trevlig och positiv häst, så jag hoppas att jag kommer i en lite svårare grupp!

Förhoppningsvis så blir det riktig hoppnnig nästa gång så att det händer något! Vi får inte heller hoppa över 50 cm utan någon myndig person, och eftersom treorna är på praktik så går det inte så bra.. Men men det funkar!

På torsdag taggar vi dressyr!


Bild från sjöis.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0