Bosse brummar på

Red ett dressyrpass på Bosse igår, eller kan man kalla det dressyr?

Han är van vid att gå ute dygnet runt, men här kan han bara gå ute ett pass - 4 timmar. Han kommer snart gå tillsammans med Linus och då får de stå ute två pass. 
Så som ni säkert förstår så hade han otroligt mycket energi!

I traven var han ganska okej och gick att samla upp och arbeta ganska bra, jag är inte heller proffs på att rida bosse så vi kan kalla det för okej ;)
 
I galoppen däremot, han var pigg som ett svin! Haha busen ville bara springa och inget annat, och han är ju rätt så stark så då fick lilla jag svårt. 

Det tog ett bra tag men i slutet lyckades jag lugna ner honom även i galoppen och då gick det att arbeta honom bättre. Jag slutade när jag hade "vunnit" eftersom vi hade ridit ett tag och bosse redan var väldigt svettig.

Det finns inte så mycket att säga om detta passet mer än att hästen har power! 
Men han vänjer sig vid att stå ute dessa tider och kommer snart inte vara lika springig längre tror jag, och Ellinor vet ju hur hon ska arbeta honom så allt funkar säkert bra snart :)


Såhär fort gick det idag ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0