Vart försvann bloggen?

Jaa, uppdateringen har varit lite si och så ett tag, men om ni bara visste hur det är i skolan nu sista terminen i nian .. ojoj!
Men ska verkligen försöka komma igång mer, vi har det ganska lugnt denna veckan, nästa vecka har vi lov så det ska nog funka! Kommer även tävla två gånger under lovet! ;)



Men dagen idag då, jag och Josse skulle rida till Ucklum och träffa en kompis i klassen men planerna ändrades ganska snabbt när vi kom hem!
Vi bytte om, tog in hästarna och gav dem vatten, när jag kommer tillbaka med en hink till Bosse för att fylla på krubban så ser jag hur hela han skakar, allt jag tänkte var: Håller min ponny på att få kolik!?
Så jag ställer hinken hos Acke istället, ber Josse ringa kompisen och säga att det inte blir något och tar med mig Bosse ner till paddocken och börjar gå med honom.
Efter några minuter har han fortfarande inte slutat skaka så jag ringer min mamma som var på jobbet och frågade vad det kunde bero på och vad jag skulle göra, hon sa att han antagligen bara hade druckit för kallt vatten lite för snabbt och säger att jag skulle röra på honom(vilket jag redan gjorde) så då lugnade jag ner mig lite.

Efter ytterligare 5-10 min kommer Josse ner med Acke och säger att det har hänt samma sak med honom så vi promenerade där med varandra och jag passade på att träna ett dressyrprogram jag snart ska tävla.
Men efter en kvart mådde hästarna bra igen och reagerade inte på tryck mot magen, Acke sket med, däremot inte Bosse så jag är fortfarande lite orolig, så jag ska snart gå ut och kolla till min ängel.

När vi hade släppt ut hästarna i hagen igen så skulle Josse hem och jag bestämde mig för att börja med uppgifterna vi ska hålla på med imorgon då vi har E-dag (man är hemma och pluggar) så imorgon ska jag rida Carisma och Bosse innan jag drar in till Stenungsund och träffar några kompisar.

Kommer fixa lite tidsinställda inlägg för kvällen och morgondagen nu, så ni har något att roa er medans ni är i skolan ;)
Ha det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0