Stor häst

Jag har funderat mycket på det här, när ska jag börja rida stor häst?

Jag känner att jag vill och behöver gå vidare från ponny, jag känner mig för stor för dem och vill ha lite mer att arbeta med, sen om reglerna ändras 2014 så är det nästan kört för mig om jag ska fortsätta med ponny.
Och jag tycker faktiskt att det är roligare att rida stor häst, det är helt annorlunda från ponny enligt mig sen ute på tävlingsbanorna så är det mycket trevligare atmosfär bland stor häst än ponny. Tävlade ju Bosse som häst ett tag och märkte det då.
Men jag vet även att jag inte kan ha 3 hästar igen.

Då behöver jag göra ett val, ska sälja Bosse eller ska jag sälja Carisma?
Valet är faktiskt enkelt, även om det är svårt för er att förstå det men jag kommer aldrig sälja Bosse.
Då kommer nästa val/fråga, NÄR ska jag sälja Carisma?
Ska jag göra det redan till sommaren eller ska jag göra det nästa sommar?
Om jag säljer henne nästa sommar, ska jag ta med mig Bosse eller Carisma bort till gymnasiet om jag kommer in på SRG?
Jag vet att Bosse behöver gå nästan varje dag som den träningsnarkoman han är, Carisma däremot har inte samma behov.
Men ska jag då bara rida henne på helgerna och hoppas på att hon kommer vara igång till nästa sommar?

Det är så sjukt svårt att avgöra när, för vem vet, Carisma kanske inte är redo för att säljas till sommaren, eller så är hon det.
Men jag vet iaf att när jag köper en stor häst så kommer Bosse bli lite mer "mammahäst" för hon vill så gärna börja köra hästar och Bosse var ju inkörd förut men vi behöver börja om då det skedde en liten insident hos förra ägaren och det skulle säkert Bosse tycka om och då kan jag koncentrera mig på den andra hästen och så småningom låta Bosse glida in hos mamma även om jag rider och tävlar honom så länge jag kan.

För jag känner verkligen att det är dags för mig att lämna ponnyerna, jag har gjort mitt i ponnytiden, jag kanske inte har världens bästa placeringar med dem, men jag har upplevt tiden och lärt mig, det är det som är meningen.
Men till sommaren får jag se hur det är med Carisma och om hon är redo för att säljas, hon kan bli något riktigt stort, det syns på henne. Jag kan LOVA att hon kommer lyckas inom dressyr, hoppning och kanske även fälttävlan!
Men det är ju även något som jag vill ta vara på och ta del av, men hon är även väldigt liten och min typ av häst ska vara kraftiga, stora och biffiga. Inte små taniga ponnyer.

Så det här är något jag funderar på nästan varje dag, jag kollar ofta runt på hästar på hastnet.se och kan ju avslöja att jag är ute efter en P.R.E hingst. Det, det är min typ av häst!
Men jag vet ärligt inte vad jag ska ta mig till, vad jag ska göra, när jag ska göra vad och hur jag ska tacklas med det, men det kommer väl. Jag får låta allt flyta på och se vart floden tar oss.
Om ni har åsikter eller tips om hur och vad jag ska göra, skriv det gärna, positivt som negativt, bara jag får veta lite ur andras perspektiv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0