Grym dag!

Det var riktigt otroligt roligt idag asså!

Aa som Ellinor skrev så var vi lite oroliga med tiden eftersom vi inte trodde Carisma skulle gå på transporten direkt, men hon var riktigt duktig! Acke däremot tvekade lite, men han gick på efter lite övertalning bara.

Vi började rida fram kanske en halvtimme innan våra starter, Ellinor startade precis innan mig. Acke var riktigt busig när jag red fram och hoppade upp i luften lite haha. Det stog tre hinder framme vid framhoppningen, ett räcke, en oxer och ett sockerbitshinder. Han vägrade en gång på oxern men sen gick det bra på alla tre. 

Väl inne i ridhuset så var han väldigt uppmärksam på mig och lyssnade riktigt bra, och hela banan tyckte jag gick bra. Han tvekade på första hindret som var en grind, men eftersom det bara var 50 så kunde han hoppa över det stillastående så där blev det inget fel. Han vägrade en gång på ett plank, och när vi sedan hade hoppat över det och skulle rida uppåt i ridhuset fick han syn på sig själv i spegeln.. Haha vi stog där ett tag ;) Men jag fick istället rida runt det hindret på andra sidan, och när vi hade kommit till samma ställe igen senare under ritten så brydde han sig inte alls. Vi fick 4 fel.

Jag är riktigt stolt över honom och det gick mycket bättre än förväntat. Detta får vi göra om snart igen!


Söta killen <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0