Gamla ponnyer

Här kommer lite snabb fakta om och vart mina gamla ponnyer befinner sig nu.


HH Skips Thunder 'Ice'. Ice föddes 2003, jag fick honom som 2 åring och red in honom med hjälp av min mamma och min kompis mamma. Han är en underbar häst och fäller alltid en tår när jag tänker tillbaka på mitt hjärta!
Han är av rasen Quarter Horse och då kan man ju förstå lite att han inte passade vad jag var ute efter, men det var en tid där jag hade tänkt börja med western då han inte ville göra något annat.
Men efter många om och men så bestämde vi oss för att ge bort honom till en tjej som blev helt förälskad i honom första gången hon fick rida honom. Så min pärla står ute på orust och har ett toppen liv!
Ska ut och hälsa på honom snart hade jag tänkt mig.


Debika 'Debbie'. Debbie föddes .. för lääängesen!
Vi köpte Debbie för att Ice var för svår för mig och det var på Debbie jag lärde mig väldigt mycket.
Min lilla shettis står mig nära om hjärtat och därför är jag glad att hon kommer tillbringa resten av sitt liv med Ice ute på orust.
Det finns så mycket jag vill säga om denna underbara häst men jag får inte ut det i ord.
Hon betyder otroligt mycket för mig och mina minnen med denna hästen är oslagbara!


Jaa, de flesta vet väl vilken häst det här är? ;)
Jasmine Girl 'Jasmine', en welshponny av cob typ född 98.
En toppen häst som kan ta sig långt, så är det bara!
Det gick riktigt fort fram för oss när jag väl hade satt igång henne, vi köpte henne 2009(tror jag) och vi köpte henne för att jag skulle få en ponny som jag kunde jobba med, Ice kom jag ju ingenstans med så det fick bli denna dam.
Hon var inte igångsatt när vi köpte henne så det fick jag fixa och sen gick det riktigt bra .. tills jag växte.
Jag blev helt enkelt för lång för henne och det skedde samtidigt som min kompis häst blev skadad och då började hon rida Jasmine ganska så mycket, men den sista tiden innan vi sålde henne så red Josse henne, det gick jättebra för dem och de skulle ut och tävla en del och vi funderade på om vi skulle behålla henne istället och låte Josefine ha henne på foder, men det blev ändrade planer.
Jessica på http://ungdressyr.blogg.se köpte henne tillslut och det har bara gått framåt för dem!

Ska berätta en liten hemlis, om inte Jessica hade kommit till vårt stall så hade jag ALDRIG satsat så mycket på min ridning som jag gör idag, höll faktiskt på att tröttna när jag inte hade någon häst att rida :/
Men tack vare Jessica så är jag där jag är idag :)

Men det var mina egna ponnyer genom tiderna, har ju haft flera på gården men det skulle ta år att skriva om dem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0