Dressyrtävling 15/4

Jag är otroligt nöjd med Bosse idag, det var årets första dressyrtävling och han har inte gått mycket dressyr alls det senaste!

Vi kom i god tid och kunde kika runt lite och hälsa på våra lagmedlemmar.
När klockan närmade sig halv 11 så lastade vi ut Bosse och började skritta honom, kände att han var lite småseg inne på framridningen men jag körde på och han var jättehärlig att rida!
Han var mjuk och följsam och lyssnade verkligen på mig, så vi samarbetade jättebra och jag fick en sån härlig känsla!

Inne på banan så dog han lite och jag kände att jag hellre arbetade lite me rpå formen och vägarna istället för att köra slut på energi bara för att jaga igång honom och det gav sina resultat!
Han var även här jättefin och samarbetade med mig, han var verkligen underbar.
Jag kan inte sätta ord på känslan som jag fick när jag kom ut, jag tippade väl på att resultatet låg runt 53% eftersom han var så "död". Men icke! Här slog vi fram 57,778%, inte illa!

Efter den klassen så lastade jag in honom i transporten igen och köpte mig lite mat, efter ungefär 2 timmar så var det dags igen, den här gången lagklassen.
Det var en massa strul med min starttid då jag egentligen skulle startat 15:14, men fick inte komma in på banan 20 minuter innan så jag frågar om tiden hade ändrats och det hade den.
15:49 skulle jag in så jag chillade lite på det, hade värmt upp honom på en väg utanför så han var åtminstone varm i kroppen!
När jag då kom in på framridningen halv 4 så gjorde jag honom mjuk i sidorna ungefär 5 minuter för sedan skulle jag tydligen in på banan!
Jag var hur nervös som helst men visste att det inte skulle löna sig, så jag försökte slappna av och fick sedan gå in för att göra ännu bättre ifrån mig.

Jag var väldigt bestämd mot honom och drev väldigt mycket med sitsen och fick hålla om honom med benen hela tiden, jag fick verkligen fart i honom om man jämför med förra starten men ändå tappade han lite fart inne på banan.
Nu höll han formen bättre och trampade även på lite bättre, men när jag kom ut så kändes det som att det gick väldigt dåligt.
Visst, jag var nöjd med min instats och att han ställde upp trots sin lilla framridning men det var något som inte kändes rätt.
När jag då rider iväg för att skritta av honom så hör jag i högtalarna:
Nu har vi fått in resultatet från förra ryttaren. Ellinor Essen red på 61,872% och hamnar på en tredje plats.
Jag nästintill flög upp till mamma och Josse och var superglad, kände att tårarna nästan skulle komma!
Så nöjd jag var! Det var verkligen inte vad jag hade väntat mig!
Den här gången gissade jag på 58%, kanske borde träna på att gissa lite mer?

Den här dagen har varit helt underbar!
Allt har verkligen gått perfekt! Även om jag har fått vänta, gått och varit hungrig så var det värt mödan!
Jag ska göra det ännu bättre nästa gång, det kan jag säkert säga!

Ska lägga upp filmerna imorgonkväll tror jag, det blev inga bilder då det var tanken att bara jag och mamma skulle vara där, men det är säkert någon snäll kompis som har fotat lite!
Så hur mycket jag än hatar det, kanske ni med så får ni inga bilder i detta inlägget, för tror inte att jag har någon bild som kan mäta sig med hur dagen har varit!



Kommentarer
Postat av: Josefine

Åhh grattis Ellis! Ni är så duktiga :D



SV; HAHA, hatar fåren xD

2012-04-16 @ 22:39:55
URL: http://fantasias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0