Dagen i sin helhet

Godmorgon!
Idag skiner åtminstone solen så snön kanske kan tänka sig att försvinna?
Men jag har faktiskt lite strul dagens planering!

Om snön kan tänka sig försvinna lite så ska jag rida båda pollarna, även lastträna Carisma då jag kom på att senast gång hon lastades var när vi hämtade henne på Åby efter att hon kommit med lastbil.
Så det är något som måste göras både idag och imorgon, Bosse har sin egna rutin så honom backar jag in genom frontlastningen.


Ni ser på bilden att man dels kan se rakt igenom transporten och under sadelskåpet så är det en ramp som går ner, på det sättet lastar vi in honom då han inte fattar att det är samma transport han går in i ^^
Men sen är det inga problem att backa ur honom. Jag har tränat en del med honom och om jag står inne i transporten med löstgrimskaft och han står utanför medans jag leker med havre i en hink så vandrar han bara rätt in :)

Men till mina riktiga problem, det är tanken att jag ska umgås med lite kompisar ikväll och sova borta ev. går jag även på bio på dagen. Men nu kom jag på att, shit! Jag ska ju lasta iväg Bosse till ljrk efter 12 imorgon och är tanken då att jag ska orka upp imorgon, ta mig hem på något sätt och hinna göra i ordning allt? Njae!
Så jag får väl prata med dem och höra hur det blir, inte värre än att jag får åka hem där på kvällen eftersom mamma ändå jobbar i stenungsund under kvällen.

Nu ska jag iaf ner och äta frukost, gå ut till hästarna och ge dem vatten och mat och se ifall jag ska slänga ut några, isf behöver inte alla mat då de finns balar i hagarna.
Men nu får jag sätta lite fart på mig själv så jag hinner med allt! 
Ha det!



Kommentarer
Postat av: Melina

Gud så fin ponny!

2012-04-07 @ 11:52:11
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0