4 (!) hästar

Nu har man ridit 3 hästar och en fick sig en promenad.

Imorse började jag först med dressyr på Carisma, hon skötte sig riktigt bra!
Hon var ganska så stressad i början då hon bara ville springa, så vi skrittade och gjorde en massa volter hit och dit i ungefär en halvtimme, då hade hon lugnat ner sig och vi fortsatte på samma sätt i traven ytterligare 15 minuter.
När det gäller Carisma så kan man inte jobba henne när hon är så pigg för då försöker hon springa ännu fortare, utan hon måste vara lugn för att man ska sätta igång något.
Som ni såg på filmen igår så börjar hon trava jättesnabbt innan galoppen och det är därför jag tar tillbaka henne i en lugn takt för att sen fatta galopp på nytt. Ska hon göra något, då ska det vara ordentligt genomfört med.

Efter Carisma så åkte jag till Linda och red Starbuck (3år) och Danny (4år).
Starbuck hade inte gått på några veckor med ryttare så vi började med att hänga något varv, sen låg jag över halsen ett varv och sen rätade jag upp mig.
Vi höll på i kanske 10 minuter, men mer än så behövde han inte! Så nästa gång fortsätter vi med lite mer uppsuttet.

(mobilbild)

Nästa häst fick bli Danny, jag skulle hoppa han för första gången med ryttare och det gick väldigt bra!
Hingstig som han är så skulle han ropa på lite ston men med ett ordentligt "nej" så slutade han.
Det var en riktigt rolig häst att rida och jag hoppas att vi kan utvecklas mer så jag sen kan ta ut honom på tävlingsbanorna eftersom Linda är för gammal.

(fail med mulen ^^ mobilbild)

När jag kom hem tog jag en snabbrunda med Bosse, upp till ett ställe som vi kallar för "röda brevlådan", dock är den inte röd längre, och sen hem igen, det tog kanske 10 minuter men jag hade lite bråttom hem och äta eftersom jag ska umgås med en kompis efter 3.

Nu ska jag hoppa in i duschen, så hörs vi senare ikväll!



Kommentarer
Postat av: Annika

Söta :)

Svar: Jaa :)
rwl.blogg.se

2012-06-20 @ 16:56:44
URL: http://blogofphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0