Travskolans paddock

Idag reds det ett dressyrpass i paddocken vid travbanan, som gick ganska bra!
 
Linus var riktigt fin i formen i alla gångarter, även galoppen, men var riktigt seg idag tyvärr.
Han var väldigt trevlig och glad idag och ville gärna arbeta eftersom att vi var utomhus vilket var kul även för mig!
I galoppen kunde jag arbeta honom väldigt mycket idag utan att han blev sur på mig, så framsteg gör vi.
Men som sagt så var han väldigt seg, mest i galoppen, han galopperade nästan på stället haha.
Sen är han verkligen inte den hästen som rejsar iväg så när han väl går segt, då snackar vi snigeltakt! 
Enda gången då jag fick fart på honom var när jag galopperade efter Ellinor ;)
 
Men han var glad och sparkade inget idag så där kommer vi rida snart igen!
 
En nyduchad och fin Linus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0