Lång dag, minst sagt!

Jag satte mig precis framför datorn i sängen efter att ha spenderat dagen i stallet sen klockan 8 i morse.
Jag hade stalltjänst idag så till klockan 4 var det fullt ös med utsläpp, intag, mockning, sopning, fodring och allt om igen tre gånger! Men nu har jag bara en sån dåg kvar denna terminen så det är ju skönt att få det överstökat.
 
Direkt när jag var klar så fixade jag i ordning Linus och sen blev det ett dressyrpass i ridhuset. Jag hade gärna velat rida ut men vädret är urkasst och hästarna vill knappt ens stå i hagarna, så vi får busa i ridhuset ett par dagar nu framåt om det inte blir uppehåll.
Jag testade att rida med sporrar idag och det funkade super! Han lyssnade direkt på skänkeln vilket gjorde att jag inte behövde ha spö på honom, och han tycker inte om spön så då blir det ju vinn vinn för båda ;)
Han har haft lite sårt för att flytta undan för skänkel men idag gick det väldigt bra och vi gjorde till och med skänkelvikningar, så snart lär han sig säkert det!
 
När jag var klar med Linus så blev det nästa häst - Mumin.
Emma är borta under helgen så då lämnader hon över sitt lilla troll till mig att sköta.
Mumin är en liten speciell häst men ganska mysig. Hon fick sig en rejäl igenom borsning och sen gick jag med henne i ridhuset. Vi gjorde lite ledarövningar så att hon lär sig att lyssna lite bättre på mig och så fick jag lära mig lite om henne själv. Sen var jag riktigt hurtig och sprang så att hon fick trava lite och sträcka på benen vilken hon nog uppskattade.
 
Så nu är jag rätt så trött, men kvällen är inte slut än. Jag ska duscha, äta och sen sätter jag mig med läxor. I morgon får jag i alla fall sovmorgon som jag ska utnyttja till fullo!
 
En liten bild från någon vecka sedan på en glad liten Linus :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0