Uteritt

Idag red jag ut igen. Ellinor hade varit en duktig tjej och ridit Acke tidigare under dagen. Han kan vara riktigt jävlig och bråkig, och Ellis har mer ork och erfarenhet av svåra hästar så hon tog sig an honom!
Hon red ksk en timma och sa att han blev mycket lättare mot slutet, när han inte hade riktigt lika mycket ork att bråka längre. 

Sen red jag ut på honom så att han skulle få sträcka på benen igen, och också för att han inte skulle orka bråka med mig ute som han gjorde sist gång.
Han stannar ju mitt i vägen och vill inte gå, men idag gick det super bra! J
ag trodde att han skulle vara trött efter passet med Ellis, men han var riktig pigg och ville bara springa hela tiden. Det är ju meningen att han ska tänka framåt och inte bara ha hemlängtan hela tiden.
Det är ju även lättare att hålla inne en pigg häst istället för att få fram en seg häst, tycker i alla fall jag!

Så det var riktigt roligt att rida idag, även om det ösregnade 80% av ritten. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0