Tagga tävling!

Måste säga att jag är riktigt taggad inför tävlingen!

Med Carisma ska jag bara försöka ta det lugnt och få hnne att se positivt på att hoppa en bana, eftersom hon inte är så tittig så kan jag koncentrera mig mer på att få till bra ridvägar och göra det så enkelt för henne som möjligt.


Med Bosse ska jag rida som om det vore min sista gång.
Man får inget gratis utan man får kämpa, kämpa och kämpa.
Jag ska verkligen rida in honom mot hindrena så han får kraft från bakbenen och verkligen lyfta upp honom så han kommer närmare hindrena men även får mer kraft att lyfta sig över.
Men jag tänker inte har för stora förväntningar heller, jag vet att han ofta vägrar och det är något jag får träna bort och det är oftast på tävlingar han gör det utan orsak så det är även bara där jag kan träna på det.
Men här gäller det även att göra det lite enklare för honom, alltså vara extra noga med ridvägar och lyfta upp hans huvud då han gärna går i form när han har hackamore och då inte ser hindret lika bra.
Jag ska även tänka mycket på min sits och inverkan innan, över och efter hindret.
Sen får jag bara hoppas på det bästa!

-bild från oktober när jag och josse tävlade både Bosse och min systers hyrponny Muskot i olika klasser, här sitter Josse på Bosse och jag på Muskot-

Jaa, ni märker ju skillnaden mellan Carisma och Bosse, medans Carisma gör allt frivilligt får jag kämpa röven av mig med Bosse. Men det är väl kul det med, ibland! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0