Klippning

Nu är jag hemma igen!
Har som sagt varit borta och rakat Carisma idag, hon fick även bli chippad och vaccinerad.
Så vid halv 3 hade vi tid hos distriktsveterinärerna med Carisma och Bosse, båda skulel vaccineras och Carisma skulle chippas.
Vid halv 4 var vi hemma igen och lät då hästarna stå kvar i transporten medans vi åt för att sedan åka till Linda och klippa Carisma.
Det enda vi lämnade på henne var benen då vi kände att hon inte var helt säker med dem, hon stog och sparkade en del eftersom hon hade fått lugnande och när då pälsen landar på hennes bakben så tror hon att det är något annat och sparkar.
Men för övrigt gick det bra! Allt lugnande hade åkt ur henne när vi rakade huvudet men hon brydde sig inte!

Ska försöka få en bild på min snygging imorgon innan träning så ska ni få se hur hon ser ut nu.
Fick även en genomgång om hur man rakar en häst så det ser snyggt ut och hur man gör det på säkraste sätt vilket jag tycker var jättesnällt!
Jag är otroligt tacksam över att hon kunde ta emot oss nu på kvällen när hon hade jobbat sent och allt men vi gjorde en liten deal där borta.
Jag kommer få möjligheten att hjälpa henne att utilda hennes unghästar!
Så vi ska komma överens om en dag som passar mig så kan jag även ta med mig Carisma så rider jag 1-2 av henne och sen även Carisma om vi har med henne.
Jag tycker det är hur kul som helst då jag ÄLSKAR att rida unghästar, man vet aldrig vad de tänker hitta på!



Känns som att mitt liv bara rullar på just nu och det är hur skönt som helst!
Skolan är inte lika hektisk som förut, bra vänner in och dåliga vänner ut, hästarna är på topp och jag är lycklig!
Ibland leker livet, ibland är det nere på botten men det känns som att det verkligen är på väg uppåt.
Varje dag är en ny start!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0