Hemkommen

Hallå där!
Nu är jag hemma från Strömstad igen!
Sämre tävling har jag nog aldrig varit på men tävlingsplatsen var underbar!
Vi vägrade ut oss på första hindret i första klassen och i lagklassen var vi ute vid sjätte hindret.
Kan väl inte säga att jag vet varför då han stannar precis när han ska hoppa av ..

Men men, den tävlingen var bra ändå eftersom vi nu får en möjlighet att visa upp Carisma!
Jag kommer fortsätta tävlingen med henne och då även meddela att hon är tillsalu, så nu blir det hårdträning!
Det börjar redan imorgon, då ska vi först åka iväg och chippa henne + vaccinera henne, direkt efter det så åker vi till Linda som äger Golden Arabians i ljungskile, där ska hon klippas. ALLT ska verkligen bort.
Sen på tisdag så är det hoppträning för Lotta där jag brukar ha med Bosse.

Bosse då? Jo han kommer fortsätta med alla dressyrtävlingar men jag kommer just nu bara ta ut honom på pay and jump tävlingar tills han lär sig att han kan hoppa. Det är ingen idé att vi åker till en lokal/klubb tävling, vägrar ut oss och han får vinna över mig, då är det bättre att han får vägra tills vi kommer i mål så att han tillslut lär sig!

Aja, det har inte hänt så mycket annat de senaste dagarna när jag inte har bloggat.
Det har varit ganska stressigt i mitt liv just nu med plugget och alla ponnyer, men det håller på att bli bättre.
Jag och mamma sitter faktiskt just nu och pluggar till provet jag har imorgon (!)

Avlsutningsvis vill jag säga ett stort grattis till lagmedlemmen Lovisa Bergman som kom trea bland lektionsekipagen!
Hon var faktiskt riktigt duktig, vill absolut säga grattis till er andra som kämpade riktigt bra idag!
Man måste faktiskt inte vinna för att ha kul!


-Hehe .. snodde en bild från Lovisa, men det ska nog inte göra så mycket(A)-

Nu ska jag fortsätta plugga så uppdaterar jag er mer ikväll eller imorgon!
Tipsa oss gärna om vad ni vill läsa här på bloggen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0