Gårdagens ridpass

Igår åkte Ellinor med mig hem och sov över och vi kollade på film, så då var jag hellre social med henne än att sitta vid datorn. 

Jag red i alla fall ut själv på Acke igår, jag tror att det är tredje gången jag gjort det. Inte var han rolig kan jag börja med!
Han har börjat med riktiga tramsigheter så han stannar hela tiden och vägrar gå fram och bara backa istället.
Så först fastnade vi precis utanför stallet så Ellinors mamma fick gå ut ur bilen (vi mötte henne) och leda oss fram en bit. Sen tog det väll 5 minuter så stannade han igen.
Jag ska ju inte heller hoppa av och leda honom eftersom han då har "vunnit" och fått av mig från ryggen. Efter någon minut fortsatte han gå och allt funkade bra en ganska lång bit.
Sen stannade han igen, och här var han riktigt jobbig!
Det kan ha tagit näst intill 5 minuter innan jag rörde sig framåt, och då gick det av i full galopp! Men det är ju bättre att det går fort så att han får lite framåtbjudning än att vi halvskrittar oss fram.
När jag saktat av till skritt igen vände jag direkt så att han inte skulle få chansen att stanna självmant, det ska ju vara jag som bestämmer när vi slutar.
Tillbakavägen fungerade bara bra och hemma igen gav jag honom en rejäl borstning, som inte syntes idag kan jag tillägga haha ;)


Jag hade ingen bild från igår så ni får denna i repris. Den förklarar Ackes personlighet riktigt bra! Bara liiite för närgången..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0