Dagens ridpass

Jag red igenom Bosse för en stund sedan och det gick jättebra!
Trodde han skulle vara ganska stel efter turen igår men han var mjuk och härlig att rida.
Han tog att stöd i tygeln och orkade hålla uppe sig själv för det mesta så jag kunde koncentrera mig extra mycket på min egna inverkan och de olika momenten i programmet.

Jag red i ungefär 45 minuter och det räckte för att han skulle vara mjuk genom hela kroppen och vara följsam mellan hand och skänkel, så jag är nöjd med passet.
I början hade jag honom i en låg form så han kunde arbeta mer med ryggen och jag tror att det hjälpte väldigt mycket så jag ska rida fram honom i en låg form även imorgon.


-Ungefär så här arbetade vi i början för att han skulle få upp ryggen lite mer-

Nu är han iaf skinande ren och står ute i stallet, jag kanske ska iväg och träffa en kompis men vi får se hur det blir med den saken. Smörjningen tar jag tag i till kvällen, vet inte varför jag gör så men brukar alltid smörja grejerna, kolla på en film, äta choklad och dricka cola samtidigt, så taggar man inför en tävling på mitt sätt!

Jag hör av mig mer under kvällen och vi får hoppas att även Josse gör det!
Ha det!



Kommentarer
Postat av: Matilda

Hejsan svejsan !

Har en liten tävling på gång inne på min blogg ! Du har chansen att vinna en länkning och kanske få massa nya läsare!!

Klicka här för att komma direkt till inlägget : http://ponnypluttarnas.blogg.se/2012/april/tavling-med-this-or-that.html#comment



Kram kram

2012-04-14 @ 18:23:36
URL: http://ponnypluttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0