Årets avramling!

Som sagt var jag i stenungsund några timmar idag med en kompis som tyvärr har hamnat lite i sidan av så jag bestämde mig för att ta tag i saken!

Men väl hemma så kände jag att jag mådde inte riktigt bra, var nervös över det preliminära beskedet från gymnasiet så jag ledde bara runt Bosse medans Josse red, men efter ett tag blev ja så sugen att jag hämtade en hjälm och red med bara ett grimskaft, ibland har man tur att ens häst är så väldresserad!
Men jag red runt en stund, travade lite över bommar och testade lite galopp med, han var ganska på så jag trodde att han skulle börja bocka när som helst men det slapp jag. Eftersom Josse hoppade lite idag så stod det ju ett hinder framme och jag passade på att hoppa, det var visserligen bara 20-30 cm eftersom bommen låg på två färgbunkar, men det räckte gott å väl för att Bosse skulle ta världens skutt!

Efter en stund så vilade vi lite och jag och Josse började prata en del och red upp brevid varandra(stod stilla).
När vi skulle gå igen så backade Acke upp rumpan mot Bosses mage så mitt ben skulle nästan klämmas, skillad som jag är drar jag då upp benet, men då puttar Acke upp min fot ännu längre och jag glider av på andra sidan!
Man kan ju säga att Bosse var lite lätt förvånad när han såg mig på marken xD


-Ja, en bild säger mer än tusen ord, aight?-

Men men, Josse filmade lite när jag red så ska bjuda på det, även en film från när hästarna brallade runt igår.
Får se om jag lägger upp filmerna ikväll, behöver plugga lite så det får kanske vänta, men det märker vi! 
Ha det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0